fredag och lördag

Haft en helt underbar helg hemma hos Martin. Först handlade vi klänningar och Martin fick faktiskt välja vilka jag skulle köpa (det är en svart/vit i silkigt-material och en röd/vit rutig i halterneck modell). Sen var det hockeytittande i Habo och det är ju inte helt fel att HV71 vann (fast det visste vi ju redan att de skulle göra) det enda som var mindra bra var min feber-attack. Jag var verkligen kokhet och frös så jag skakade. Sen kom lördagen med TV-tittande, bakning och Game Boy spelande och massa kort tagande (kanske får lägga upp någon för han )sen var jag tyvärr tvungen att åka hem..

Jag har faktiskt varit duktig efter det att jag kom hem. Satt mej ner och skrev min sagoanalys av Geten Zlateh av Isaac Bashevis Singer. Det blev tre A4 sidor som jag ska be någon läsa igenom men jag är verkligen nöjd med mej själv efterom jag hade verkligen ingen lust att göra det.

image4

Martin sjöng en låt för mej som verkligen fastnade i hjärtat och hjärnan idag. En Winnerbäck (vem annars?), timglas heter den. Han sjunger den helt underbart (vad annars?) och jag fick sådan gåshud (hur annars?)

Anna nu tänder de gatubelysningen, bussarna åker sitt varv
Jag letar efter rispor i ytan, en spricka ett hål en skarv
Det måste komma nåt bra ur allt.
Det måste växa nått under alla lister, alla bingon alla tävlingar alla steg tillbaka
Res mig upp ge mig lust att hänga på, jag skall värma dig Anna
Jag skall lyssna och förstå, för trots all tomhet
trots det timglas som sliter i oss
Så ska vi hitta en väg ändå, vi skall hitta en plats ändå
Hitta ett hem vi två

Kommentarer
Postat av: Anna LBK haha

Jobbar du idag Petra ? :D

2008-04-13 @ 11:38:39
URL: http://annapalmqvist.blogg.se
Postat av: Hannah A

åhh min favorit låååt !

2008-04-13 @ 12:13:50
URL: http://do0ris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0