vad är ren fruktan?

idag har jag än en gång tagit mej igenom ett läkarbesök, som är det absolut värsta jag vet. det är inte bara något jag tycker illa om utan läkare/sjukhus är = med dödsångest för mej. Mitt puls var nog uppe i 190 och hela jag bara satt och skakade. Ska jag vara ärlig så trodde jag på allvar att jag skulle dö av ren skräck. Men det gjorde jag inte. mycket tack vare anna (<3) hon är den absolut bästa jag har.

Det bästa är att jag klarade det. visst, jag klarade inte av att gå till skolan efteråt men jag svimmade inte eller bröt ihop totalt. Jag känner att idag har jag växt lite som människa och blivit lite större (inte på längden, sådan tur ska vi inte ha...) och jag är faktiskt stolt över mig själv. Det finns hopp för mej med...

Annars har min dag bestått av: Ångest - Doktor - Ta igen sömn - Jobbat

Och idag ska jag avsluta med ett citat från en av de människor jag beundrar mest:
Jag lärde mig att mod inte var frånvaro av rädsla,
utan triumfen över den. Den modiga mannen är inte
den som inte är rädd, utan den som övervinner rädslan. -
Nelson Mandela


Ta hand om er

Kommentarer
Postat av: Martin

Bra Petra! Skitbra! Jag beundrar dig föratt du fixade det. Du är ett föredöme!

Tänk om man kunde övervinna sina innersta rädslor på samma sätt som du har gjort idag.

Lev väl!

/Martin

2008-02-06 @ 00:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0