minnen

Du begraver minnerna djupt och låser dörren om sig, du kastar nyckeln och riggar dörren mot oinbjudna gäster. Men ändå så ploppar de upp, när man minst anar det, och det blir aldrig lättare. Jag var på begravning igår, det var hemskt och vackert på samma gång. Minnerna från förr satt där hela tiden och brände på näthinnan, något som inte alls hade med dagen att göra. Det jobbiga är att se alla andra så ledsna, och inte räcka till att trösta.

Jag hoppas att jag kan hjälpa någon att dela sorgen, för jag behöver också en halva, för det som var. Martin sjöng "den jag kunde va" så vackert att jag inte kunde låta bli att gråta. Han är en ängel som återupplivar folk som rider förbi i sömnen.

Idag har varit bra och dålig, jag är mentalt utmattad, och metalt kär i Martin som solar med mej. Med jackan på.

Jag hittade ett mysigt utkast ur boken "history of love" av Nicole Krauss som avslutar min dag, sängen nästa;
FOR BETTER OR WHORSE. Angels don't get married. To begin with they are too busy, and secondly they don't fall in love with each other. (If ypu don't know what it fells like to have someone you love put a hand below your bottom rib for the first time, what chance is there for love?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0