i-landsproblem

jag har tänkt på en sak. många av mina problem som jag går och tänker på/oroas av är så kallade i-landsproblem, typ som "jag är för smal så jag måste köpa jeans på barnavdelningen" eller "ska jag köpa den rosa mobilen denna eller nästa månad" eller "hoppas inte carola går vidare till finalen".

men efterom jag bor och lever i ett i-land. borde jag rent logiskt ha i-lansproblem. visst jag tycker det är sjukt orättvist att u-länder på lida på grund av vattenbrist. och jag mår verkligen dåligt när jag ser alla svältande barn i afrika. trots det så har jag mina i-landsproblem och mår fortfarande dåligt över det. är detta okänsligt? jag jobbar och sliter för att tjäna ihop mina pengar, och alla som vet hur det har gått på sista tiden vet också hur kämpigt det har vart.

jag vet faktiskt inte vart jag ville komma med detta. en liten inblick i vad som snurrar runt i mitt huvud bara. tillsammans med förhoppningen om att nordman äger sönder carola imorgon, att jag måste träna ihjäl mej nästa vecka och längtan efter att ta min veckorevyn och hoppa upp i soffan.

LINNEA LORENTSSON, DONSÖ - JAG SAKNAR DEJ TJEJEN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0