om lumpen

jag har bestämt mej för att jag ska göra lumpen. eller jag ska mönstra i alla fall.
jag vet att för några som jag nämt detta för har skrattat åt mej och sagt "hur sjutton ska DU klara av det?" och sen gått därifrån. jag vet att jag har haft problem med tex knän och liknande, men det hindrar väl inte mig ifrån att försöka?
om jag inte mönstrar och inte får utmana mig själv så kommer jag inte få veta om jag klarar av det, och det är faktiskt någonting jag måsta få veta. för min egen skull. jag siktar inte på att bli yrkesmilitär eller något sådant utan snarare ge mig själv en rejäl utmaning och sedan se vart det leder. och diciplin är faktiskt något som jag trivs med.
 
jag tror lumpen är en bra utmaning och erfarenhet, vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Martin

Martins åsikt om lumpen för hans egen del, går att sammanfatta i en enda mening:
"Om jag någonsin skall strida, blir det för vår fana röd." :)

Sen har jag väll ganska svårt för folk som talar om för mig vad jag ska göra, tycka o tänka också, så jag hade nog fått tilbringa större delen av tiden i arressten, o de blir så långtråkigt efter ett tag. :)

Sen vet jag ju inte om jag tycker att det är en bra erfarenhet att springa runt i skogen och leka att man skjuter ryssar också. De kan man ju göra på en paintballbana också :)

Men de e ju jag de. Vill du göra lumpen, så gör det absolut! Jag tror på dig, de vet du att jag gör. Jag tror du fixar det om du bara vill! Gör mig en tjänst dock, åk inte på utlandstjänst efter lumpen. Jag skulle oroa mig sönder och samman då *valpögon*

Lev väl!

/Martin

2008-03-05 @ 13:34:48
Postat av: Martin

Låter bra, i för sig...men vill endå inte att du ska åka på nån utlandstjänst. Tänk på din otur. Jag menar, det gör ont att bli tacklad in i en hockeyrink. Tänk då hur det känns att bli taklad med en stridsvagn :)

Klart vi ska dricka vin på lördag...om jag skulle bli sjuk så skull det endå va värt de :)

Lev väl!

/Martin

2008-03-05 @ 15:04:46
Postat av: ia

då är vi två :D hey lets give it a try ;)

2008-03-06 @ 17:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0