varning för ras

Jag vet att rubriken är samma som namnet på en winnerbäcklåt, men martin du kan sluta vara glad för denna texten handlar inte ett dugg om det, det bara passade bra in ;)

Ibland (som idag) känner jag mig som ett hus med "varning för ras" skylt.
Långa tomma korriorer som ekar av ljudet från det som varit. Nerrivna tapeter som vittnar om den sorg för tiden som var. Orden och klottret från de som vandaliserat. Gamla och gulnade fotografier med lyckliga människor på, för att påminna om det som vi hade. En utsida så ful att ingen längre bryr sig om att titta en extra gång. Ett hus som förfaller mera för varje dag. Ett hus som försvann.
 
Idag rasade jag.
Har ni tänkt på att att det är mycket lättar att vara nere än att vara glad?

Kommentarer
Postat av: Sebastian!

Du ska inte vi så nere Petra! Du är ju en sån underbar människa. Var glad istället och se på livet så positivt som möjligt. Även om det är svårt. Jag vet hur det är...

2008-03-02 @ 21:37:49
Postat av: AnnaShrimp

Det är väl den destruktiva sidan som gör det lättare att vara nere. Det är lättare att vara nere för då finns ingen risk att falla och det är svårt att vara uppe på toppen när man så lätt kan snegla åt sidan och se något annat, något man inte har eller något man har som inte är bra. Men utan din sorg skulle du inte skriva så fint och du skulle inte vara den du är idag. FÖrsök suga ut näringen du får från sorgen så kommer typ allt.. sugas upp med det. :)

2008-03-04 @ 09:25:28
URL: http://yesindeed.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0