den personen i världen...

... som betyder mest för mej är en långhårig, blond vandrande pinne. En röd sådan till och med. Jag lyckades få till en oklychig start på ett klychigt inlägg (jag har jobbat hela dagen på den). Men jag måste ta och skriva detta, bubbla av mej litegrann.

Har ni någonsin, redan innan första kyssen kännt att det är helt rätt? Inga tvivel liksom. Veta att denna människa kommer man förmodligen att spendera bra och dåliga år och dagar med? Välkommen in i klubben då. Jag är av naturen är väldigt osäker och tveksam person och jag gillar inte förändringar men här fanns aldrig några allvarliga tvivel. Han tog mej med storm.

För ni som inte vet vem denna underbara person är så ska jag berätta för er; Martin Damberg, man, 18, Habo. Förvirrad, musikälskade Spinkis. Och han är upptagen är kanske värt att nämna, inga försök från eran sida inte, då blir jag butter. Den finaste som finns.

Denna människa är en av de få som förstår mej (nu börjar klychorna, men det är verkligen så). Han är killen som väcker mej halv 6 för att han kittlas, och sen kommer undan med det.  Och han är den som bara skrattar åt mej och säger jag är söt när jag försöker hänga mej själv i mitt linne i den mest ohållbara lampan i världen, för han inte vill berätta vad de var han försökte säga men inte sa. (never, att jag släpper det). Martin är den som jag kan prata politik med, han är den som får mej våga ha åsikter. Och han är den som jag vågar gråta inför, trots det är pinsamt, och sen få mej att gråta lite till för han viskar så fina saker i mitt öra.

När jag är med Martin så har jag samma känsla som efter man har haft ett jättejättesvårt matteprov med en såndär mördaruppgift på slutet (en såndär, jag.är.jättesvår.sista.uppgift.som.gör.att.du.får.IG-uppgift), och sen så kommer man på det i sista sekunden. Den känslan av att hela världen bara lägger av ett jätteleende mot dej. När man är helt oslagbar, stark som en jättehulken och vig som en (tänkte skriva igelkott) *valfritt vigt djur*

Vad jag försökte komma fram till innan jag gjorde massa onödigt utsvävningar är att Martin, du är guld värd och jag älskar dej mer än något/någon annan. Och har ni någon som är lika speciell för er så håll hårt i dem, de finns för få i världen.

Petra Gustavsson <3 Martin Damberg

Kommentarer
Postat av: Hannah A

Jag förstår precis vad du menar , Det är den mest fantasktiska känsla som finns!

2008-05-12 @ 11:58:44
URL: http://do0ris.blogg.se
Postat av: annapanna

vackert!

2008-05-13 @ 11:04:31
URL: http://annakarinsofia.blogg.se
Postat av: Martin

Älsklinge...jag...underbaraste du i hela världen. Jag älskar dig, och vill dela mitt liv med dig, för du gör mig lycklig. Verkligen lycklig!

Innan jag träffade dig darling, så var jag sårad och trampad på. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna älska någon igen, men jag är fantastiskt glad över att jag hade fel.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, så jag får väll bränna av med en klyscha jag också (Du vet ju att jag är bra på det ;)). Du gör mig hel! Jag älskar dig!

Petra makes big boys cry :)

/M

2008-05-13 @ 16:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0