stress

Stressad. Känner ni igen er?
Just nu så stressar jag tills det känns som om jag ska gå sönder, det är skola, "du ska ju ha bra betyg om du bara satsar lite", det är jobb, "du kommer snart upp i 20 igen, kämpa lite bara", du ska se bra ut, "om du bara tränar lite så kommer magen försvinna", jag kan hålla på i evigheter. Jag stressar så jag bli sjuk (åter igen; nästan 39 graders feber och förkylning) men jag kan inte sluta, för jag vet jag mår så mycket sämre när jag slutar.

Ibland känns det som om världen snurrar på lite för snabbt och jag bara kan titta på. Jag är en statist i mitt eget liv. Tittar jag noga så är det ett enda kaos, men det får inte visas utåt. En perfekt fasad är det som gälller.

Stress har blivit min livsstil och kännetecken, alltid minst 4 saker på gång samtidigt. Jag tror allvarligt talat jag kommer bli utbränd innan jag är 30 för jag kan verkligen inte hitta något som saktar ner min värld ett par varv. Så jag får nog nöja mej med att bara titta på.

Kommentarer
Postat av: anna

Ta hand om dig vännen. Är orolig för dig!!
kramisar

2008-05-27 @ 11:17:53
URL: http://annakarinsofia.blogg.se
Postat av: Jimmy

Samma här.. Stressad som in i och trött som fan på skolan och ångest över att jag presterat 0! :(
Lev väl

2008-05-27 @ 19:59:50
URL: http://jimmymellberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0